Träning påbörjad...

Jag bestämde mig för ett tag sen för att jag ska börja springa. Det är svårt att få tiden att räcka till annan typ av träning när man har två barn, hästar och hundar. Hur jag ska hinna med att ta mig till ett gym mitt i alla andra sysslor är en gåta som jag inte kan lösa och därav så får min favvo träning, nämligen gymträning stå till sidan för löpträning. Jag har aldrig någonsin tyckt att löpträning har varit något för mig då jag alltid tagit mig igenom löppassen med svalt intresse men däremot så har löpträningen flera gånger bevisat sin effektivitet då kroppen slimmats snabbare än vad man tror och dessutom svarat snabbt på träningen med förbättrad allmänkondition.

Just nu är jag så fet så att jag skäms för att åka till stranden och bada med mina barn och det är inget jag vill fortsätta vara så klart. Sen vore det ju skoj om jag inte fick ångest varje gång jag ska rida min häst för att jag är rädd att hon inte ska orka med mig.

Ja ja sagt och gjort. Jag har länge suttit och lusläst på en sida med träning för löpare
www.marathon.se och idag så sa jag till Thomas att nu tar jag med mig E ut och börjar för någon dag ska ju vara den första. Jag ska köra efter programmet till tjejmilen. Inte för att jag kommer hinna träna så jag kan springa den 26 aug i år utan för att jag ska kunna komma i form och sen springa tjejmilen nästa år istället. Något mål ska man ju ha men det måste vara realistiskt också så klart.
E följde med mig ut och vi klarade oss faktiskt igenom första träningspasset :)

Totalt var det 18 min varvade med 3 min rask promenad och 3 min jogg. Sen varvade vi ner en kvart så total tid blev 33 min.
Nästa pass blir på lördag enligt träningsprogrammet :o)
Det känns att jag är för tung när jag springer i knäna men förhoppningsvis så ska ju löpningen råda bot på det med hjälp av rätt mathållning ;o)

Kram

/J

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag ska också sätta igång nu =D har redan gått ner 3 kg på att inte göra så mycket :P fast går ut med hunden ofta och det börjar bli lite längre promenader nu :)hahaha nu kommer du säga att det är sexet gör som det :P

Postat av: Jessica

Fan vad duktig du är! jag måste också sätta igång eftersom vi ska till thailand och ja gärna vill trivas med mig själv i bikini. Nu blev jag också motiverad! Haha hanna vilket sex?

2007-08-08 @ 18:25:09
Postat av: Jennie

Ni är för gulliga tjejer.. Det blir Beach 2008 för våran del då *S*
Ha ha Hannah jag har ingen aning om ditt sexlivs varande eller icke varande så jag ska inte säga något om det.... Än ;o)

2007-08-08 @ 20:45:28
URL: http://anara.blogg.se
Postat av: Hanna

Jaa du jessica snart vet du vad jag menar :D

2007-08-08 @ 22:52:07
URL: http://hannalu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback