Läkarbesök...

Jahapp så tog jag mig väl äntligen iväg till min läkare idag för att ta de årliga proverna för att se om min medicin fungerar som den ska. Jag var så nervös redan när jag var på väg dit med tanke på vad jag inte gjort de senaste veckorna, dvs inte ätit min medicin alls.

Så där står jag inne i undersökningsrummet och väntar på min läkare medan jag febrilt försöker komma på hur jag ska börja förklara mig så att han inte blir arg... Och ja jag vet att jag är vuxen men ibland känner man sig väldigt liten...

Ja ja så kommer han in och tittar så där "under lugg" på mig som tydligt visar att han väntar in mig innan han tänker säga något.... Och jag börjar som mitt i en mening...

- Ja jag vet att jag inte har varit här och tagit blodproverna innan, men jag tänkte jag skulle prata med dig först...

Han är fortfarande tyst och tittar frågande på mig...

- Jo du förstår jag kände mig så trött så jag har inte tagit medicinen på 3 veckor för att se om det skulle bli bättre och så tänkte jag att jag skulle berätta det för dig innan jag tog proverna...

Han säger fortfarande ingenting men nu ser jag klart och tydligt att han börjar bli lite frustrerad...

- Och jag vet att du kommer skälla på mig nu och jag vet egentligen inte varför jag gjorde så här men jag tänkte att det kunde vara värt ett försök...

Äntligen ett svar...

- Jag brukar väl inte bli arg?

- Nej men ja jag vet att det kanske var lite dumt...

Min läkare tittar på mig och tittar lite i mina papper som för att se om det står någonstans att jag är förståndshandikappad eller helt enkelt bara totalt blåst... Trots att han egentligen borde vara van vid mina konstiga resonemang då jag ändå gått hos honom i 10 år nu... Sen säger han med en suck...

-
Ja men Jennie, du vet att trötthet är symptom på att du får för lite medicin och inte för mycket så egentligen kanske du borde ökat upp dosen istället för att sluta med medicinen...

- Ja men... då börjar jag idag igen då...

Fy faan ibland undrar jag om mina hjärnceller försvinner ut med andningen...


Kommentarer
Postat av: Rani

hahaha. störd var det ja ;) men rolig - absolut :p Puss

Postat av: Elena

Haha "och jag vet att du kommer skälla på mig nu" den meningen är SÅ DU! :D

2008-02-06 @ 14:25:26
URL: http://elenaeriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback