"Hon ser som en hök"

Jahapp då har jag spenderat förmiddagen på USÖ för synkontroll med Eila...
Nu är det ju så att min äldsta har en tendens att bli ganska rädd när det handlar om läkarbesök, tanläkarbesök osv... Så hela morgonen innan besöket har jag informerat henne grundligt om vad som kommer hända när de droppar ögondropparna i ögonen för att hon ska vara förberedd på att hon skulle se riktigt dåligt i några timmar.. Jag har också förklarat att det inte är något farligt alls och att vi MÅSTE göra på det här sättet för att vara säkra på att det blir rätt på ögonundersökningen... Ja ja nog om det.. Vi kom iväg dit, de gjorde synundersökningen som inte visade på några synfel, droppade dropparna vartefter vi fick vänta en timma på nästa undersökning...

In på nästa undersökning och läkaren utbrister.. "Hon har inga problem med synen, inte ett enda synfel, hon ser som en hök". Så jag har spenderat två timmar på ögonkliniken och en halv dags terapisamtal med Eila för att få veta att hon ser hur bra som helst.. *S* Men men nu vet vi det i allafall... Så nästa gång läxan ska göras och hon klagar över att hon har ont i ögonen så är hon helt enkelt bara trött i huvudet... Jag får väl bli bättre på att dela upp läxorna så hon inte behöver ta allt på en gång så som jag gjorde/gör när jag pluggar... ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback