Längesen nu... igen

Ja nu är det ett bra tag sen jag skrev sist som vanligt... Jag kommer av mig ibland när jag har för mycket runt omkring mig.. Ha ha typ alltid med andra ord då...  Inte så konstigt att min blogg är den bloggen på nätet som uppdateras minst...

Marije har stått i tre dagar nu och vilat eftersom jag har haft så mycket jobb att jag inte hunnit med ridningen riktigt. Det känns inte som att det är någon idé att rida när jag vet att jag kommer behöva stressa tom under ridturen. Då har ju hela meningen med varför jag rider blivit som bortblåst. Jag har tillräckligt mycket stress i mitt liv för att lägga till ytterligare ett stressmoment. Då är det mysigare att använda tiden till att gosa och borsta tjejerna istället. Victoria börjar bli riktigt stor och för tillfället är hon riktigt hög bak. Hon älskar att bli pysslad med även hon så hon står mest bara och myser när jag borstar.

Jobbet för tillfället är ren katastrof.. JA iaf det inom hemvården... Det andra fungerar bra som vanligt även om det är påställt med jobb men det vill jag inte klaga över för det är det som sätter maten på bordet... Men tillbaka till det första... Alla i våran hemvårdsgrupp är riktigt slitna och trötta. Vi har arbetat med alldeles för hög belastning under alldeles för lång tid iom att vårdtyngdsmätningen hade blivit fel.. Känns som om luften bara gått ur en...  Det är oki att arbeta i högt tempo när man sitter på kontor och vänder papper... Men det är desto svårare att arbeta i högt tempo när man arbetar med människor... Enda tiden du verkligen kan bestämma över är tiden mellan "jobben" och den kan man bara korta ner till en viss gräns genom att arbeta områdeseffektivt... JA ja det blir la bra och blir det inte det har jag gett mig själv till slutet på december annars måste jag säga upp mig för min egen skull... JAg orkar inte braka igenom en gång till. Jag måste tänka på mig själv först och främst i det här läget...

Kram

Kommentarer
Postat av: Rani

Heja tjejen!

Postat av: Bella

Vad du är go vännen! Tack så mycket för raderna i min blogg, det värmer =) TACK själv för att du finns, du är en så otroligt härlig människa så genom god och så otroligt rar och jag är såååå otroligt lycklig över att jag fick börja min praktik på 2:an och fick lära känna dig. Vi får kämpa på ihop ett tag till på jobbet och se om det blir bättre. Annars har jag hört att de skriker efter folk här i krokarna. Och du jag tycker om dig en massa!

2007-09-16 @ 23:34:58
URL: http://bellashundar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback